Sunday, May 8, 2011

Pige træd varsomt.

Jeg sidder her en sen nattetime og tænker på, hvor meget forskel et par røde sko kan gøre! Ja, det kræver vist en forklaring. Og forklaringen er faktisk ganske simpel. Her i aften havde jeg ikke mine sædvanlige fornuftige, og ikke særlige fikse sandaler på. Nej, jeg troppede op på arbejde i et par røde sko fra Rieker, der jo som bekendt også er velegnede til at gå og stå i!

Jeg skal love for at Bjergbyparkens beboere bemærkede det:"Nej Rie, sikke fine, røde sko." Da jeg ikke kan anklages for at være mundlam, svarede jeg selvfølgelig raskt: "Ja, jeg har taget danseskoene på, det er jo lørdag aften." Det fik smilet frem og nogle af beboerene grinede højlydt, da jeg tog et par improviserede dansetrin. Snart gik samtalen jo på danseskoler, forskellige trin med videre, og en af damerne betroede mig, at hun aldrig havde kunnet danse. "Det har jeg heller ikke", sagde jeg, blinkede til hende og lagde an til en piruette. "Sikke De da kan", sagde hun og smilede drømmende.
Måske havde hun de samme drømme som jeg, måske havde hun engang drømt sig til ballerina, og for mit eget vedkommende til skøjteprinsesse.

Som aftenen skred frem, fik jeg flere kommentarer og komplimenter om mine fine, røde dansesko. Jeg synes derfor det var på sin plads at afslutte denne aften med min egen udgave af "Svanesøen".

Jeg er godt nok lidt  øm i fødder og knæ efter dette lørdagsbal, men sidder alligevel og tænker på, hvilken forestilling vi skal sætte op næste gang.

No comments: