Monday, April 4, 2011

I fredelig sameksistens.

Min indre havenisse har i længere tid været i heftig skænderi med min indre garnnisse. Indtil i dag har det været garnnissen, der har vundet. Men de synes at komme overens i dag. Først blev trøjen til mit yngste barnebarn Mathilde gjort færdig, derefter blev nogle af mine potteplanter pottet om. Så alt i alt har de levet i fredelig sameksistens, noget jeg kunne ønske flere rundt om i verden kunne gøre.

Det er dejligt at kunne se det færdige resultat af garnnissens arbejde: En lille trøje i mix-farver med hvide kanter og røde knapper.


Paraplytræet, stuebirken, perlagonierne og kristi tjørnekronen står nu og nikker velfornøjet med næserne i sky. Begge nisserne er blevet sultne af alle disse gøremål, så jeg vil lave frokost til dem begge to, lade dem slappe af og selv tage på arbejde lidt senere.

No comments: