Friday, March 28, 2014

I denne tid.

Jeg glæder mig i denne tid,
nu skinner forårssolen varm og mild,
med løftet om en sommer.
I dag en spire titter op
og folder ud sin grønne krop:
Forglemmigej`s efterkommer.

 Jeg glæder mig i denne tid,
med fyr og birk og lærkers tril,
nu er det endelig sommer.
En rosenduft sig folder ud,
og lindrer min forbrændte hud.
Snart røde "gubbar" kommer.

Jeg glæder mig i den tid,
nu høstes gulerod, tomat og dild.
De Kattens unger kommer,
med latter, hvin og pigeskrål,
"Hej, jeg har lige lavet mål."
Vi ses til næste sommer.

Jeg glæder mig i denne tid,
snart hyler vinden stor og vild,
i ovnen mere brænde kommer.
Snart mørket fløjsblødt, det sænker sig,
jeg sidder godt og tæt ved dig,
og tænker på forgangen sommer.

Jeg glæder mig i denne tid,
jeg vikler garn, så blød og hvid.
De pokkers masker driller.
Jeg trævler op, og starter om,
jeg overhaler alle indenom,
og dropper alle piller.

Jeg glæder mig i denne tid,
snart dækkes jorden vinterhvid
med løfter om, hvad kommer.
Snart høres bjæf og hundens leg,
mens solen skinner vinterbleg,
vi gennem skoven kommer.

Jeg glæder mig i denne tid,
snart falder julesneen blød og hvid.
Og gæst og frænde kommer.
Vi pynter op med cellofan,
jeg pakker ind en knaldroman.
I stuen, julens træ snart kommer.

Jeg glæder mig i denne tid,
snart høres hvin og nytårsild.
Vi skåler for, hvad kommer.
Det nye år i mørket står,
jeg åbner op og foreslår,
det ind i livet kommer.








 

No comments: