Tuesday, July 17, 2012

Dur ikke, væk.

Darleen har betroet mig, at hun er gået i strejke pga det dårlige danske sommervejr. "Jeg gider simptelhen ikke mere. Her troede jeg, at det kun var i Sverige, vejret var vådt og koldt. Det havde jeg måske kunnet forstå, for jeg har set på kortet at Svensås er længere mod nord end Slagelse. Ha, ha hvor sjovt, hva`. Men vejret er jo også noget møg her,"siger Darleen og forlanger, at jeg fremstiller bannere med sloganet: "Dur ikke, væk."

"Og mig, der glædede mig til at komme hjem til vante gænger, genboens møgkat og de to larmende collier. Jeg føler mig bare så snydt, for hvordan pokker skal jeg fortælle de larmende dyr, hvad jeg mener om dem, når man ikke kan komme udenfor", skriger Darleen.
"Nå, ind imellem er det jo tørrevejr", siger jeg.
"Hm.., jamen har du glemt, at der strejker jeg."
 "Ups. undskyld, jeg troede bare, du tog dig en slapper på solsengen."

No comments: