Monday, August 29, 2011

"Snotnæser og frisk luft."

Der har været lidt panikstemning  de sidste dage. Ole og jeg har haft besøg af et par gigantiske snotnæser, så beboerferien til Sverige så ud til at hænge i en tynd tråd. Snotnæserne har ikke helt forladt os, men min er dog af en sådan beskaffenhed, at den nok skal klare en tur til Sverige. Snotnæsen, har nemlig været så venlig at gemme sig lidt af vejen i min hals, og giver kun sporadisk lyd fra sig.
I dag vaskede jeg, pakkede og vaskede igen. Darleen, der sov fra det meste, gav dog udtryk for stor tilfredshed med, at hun ikke skulle med på ferie.
"Jeg bliver altså så sur, hvis i bliver standset af de der toldere. Det har jeg altid drømt om. Ja, jeg mener, hvorfor skulle jeg ellers have dyrepas og chip og alt muligt?"
"Du kan jo ikke på den ene side blive sur , hvis vi bliver standset og så på den anden side ikke ville med på ferie. Det hænger ikke sammen."
"Det er der så meget, der ikke gør. Det der politikersnak for eksempel. For du har vel hørt, at vi snart skal have valg?"

Jeg nikkede, slog over på tekstTV for at læse mere om valget. Jeg ville jo nødig have, at Darleen skulle være mere inde i sagerne end jeg. Men på den anden side, måske havde både hun og politikerne bare det hele i munden.

Måske skulle de bare  hoste godt igennem, sluge lidt stolthed (eller hvad, der ellers blokerer) og så  tage en mundfuld frisk luft.

No comments: