Tuesday, June 14, 2011

"Katteregulativet for blomstervelfærd"

Darleen har brokket sig gevaldigt her til morgen. Hun startede allerede ved femtiden med at bruge min arm og kind som boksebold, mens hun skreg et eller andet om at stå op. "Jeg har fri i dag, gå over og væk Ole istedet", mumlede jeg og skubbede hende væk. Ved halvottetiden var hun der igen, og jeg registrede at Ole var stået op. Jeg prøvede at vende mig om på den anden side for at slippe for hendes ælteri og skinger stemme i øret, men hun ved godt, at det bare er et spørgsmål om tid, før jeg vender mig om igen.

"Var der ikke noget med, at du skulle nå en hel masse idag?" Jeg nikkede og tumlede ud af sengen.
Da den første kop kaffe havde gjort sin virkning, satte hun sig på skødet af mig og forlangte at få at vide om terrassen i Sverige var blevet helt færdig.
"Ja, jeg vil lige sikre mig, at faciliteterne er i orden, inden jeg siger ja til at tage med på ferie", sagde hun kækt.

Heldigvis kunne jeg fortælle, at det hele var klart. Der var blomsterkrukker, bord og stole som lovet.

"Ja,  så håber jeg at i har fulgt reglerne vedrørende "Katteregulativet for blomstervelfærd"", sagde Darleen og så alvorligt på mig.

Sverige er jo kendt for at have love, regler og kvoter for alt muligt, men ligefrem noget om blomstervelfærd og katte, det skulle hun længere ud i skoven med.
"Nu er jeg ikke lige med Darleen. Tror du ikke det er en and?", sagde jeg og så lige så alvorlig ud.

Darleen blinkede frækt til mig og sagde:"Nå, du er altså vågen. Men jeg forventer alligevel, at blomsterne dufter. Måske ikke helt som lavendel, men alligevel. "

Jeg smilede og kunne berolige hende med, at der også var taget hensyn til hendes fintfølende næse.

"Så vil jeg godt med på ferie.Gider du lige lukke døren op? Jeg må hellere ud og lede efter den and," sagde Darleen og blinkede.


No comments: