Tuesday, May 31, 2011

Små bly violer

Jeg synes, jeg fortjener en pause efter de sidste dages aktiviteter. Mandagen gik med oprydning, rengøring, vask og ophængning. Ja, og så selvfølgelig den obligatoriske indkøbstur i Fakta, hvor jeg faldt pladask for to små indiske violer. Så jeg spenderede 40 kr. af egen lomme, for at redde to små, bly violer fra den sikre død.
Jeg har aldrig helt fattet, hvorfor en butik sælger planter, hvis de ikke bliver passet ordentligt. Måske er det på grund af sådanne naive fjolser, som mig, der ikke kan klare at se planter lide enten tørke eller druknedøden.



I dag har den så stået på havearbejde: Der blev nippet, klippet, luget og gravet, så regnorme, biller og andet kryb var aldeles forvirrede. Nu har jeg så et par plastsække til genbrugspladsen, men det må blive en anden dag.

No comments: